Yavuz Bahadıroğlu Tarih Okumaları Çanakkale'de Diriliş

canakkalede dirilis

Tarihini bilmeyen milletler yok olmaya mahkumdur.


Zevkli bir tarih okumasıydı. Dinlediklerimden öğrendiğim birkaç şeyin yanında ben buraya kendi yorumumu yazmak istiyorum.

Çanakkale savaşı sırasında liseler mezun vermedi, çünkü öğrencileri savaşta şehit oldu. Şu an liselerde ellerinde cep telefonu, batıya özenen, özünü kaybetmiş gençler, öğretmenlerine arkadaşlarına saygısız davranan bu genç nesil bu ülkede özgür yaşasın diye yıllar önce binlerce liseli kanlarını bu topraklara döktü.

Gençler Çanakkaleyi ne kadar biliyor, tarih okullarda ne kadar öğretiliyor tartışmasına girmemek mümkün değil.

Yavuz Bahadıroğlu'nun da dediği gibi biz Türkler tarihte hiç kadınlardan bahsetmiyoruz. Tarihi yazanlar erkekler olduğu için kadınları yazmıyorlar yazarlarsa da kötü yazıyorlar. İyilik meleği Hürrem Sultanı bir cadıya çevirdikleri gibi.. Bu konuda ben de kendisiyle aynı fikirdeyim.

Çanakkale Savaşında da hiç adı geçmeyen binlerce kadın kahraman var. Allah hepsinden razı olsun inşallah.

Dünyanın hiçbir yerinde, hiçbir milletinde Anadolu köylü kadınının üstünde kadın çalışmasını zikretmeye imkan yoktur ve dünyada hiçbir milletin kadını “Ben Anadolu kadınından daha fazla çalıştım, milletimi kurtuluşa ve zafere götürmekte Anadolu kadını kadar himmet gösterdim” diyemez.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder