Ramazan Efendi Camii

samatya camiiler
Ramazan Efendi Camii, Kocamustafapaşa semtinde meydanda otobüs duraklarının karşısında yer alıyor.

Kocamustafapaşa benim en çok sevdiğim semtlerden birisidir. Bu camiinin önünden çok geçmiştim ama fazla dikkatimi çekmemişti. Yakınında Sümbül Efendi Camii olduğu için ve ben oraya gittiğim için de olabilir. Geçenlerde namazımı Ramazan Efendi Camiide kılma şansına sahip oldum. Allah'a hamd olsun. 
Mimar Sinan tarafından yapılmış bu şirin camiyi böylelikle öğrenmiş oldum. Sevgili Mimar Sinan ne çok güzel eser bırakmış bizlere, Allah ondan razı olsun. 
Mimar Sinan bu camiyi 1585 yılında yapmış. Hüsrev Çelebi Camii, Bezirganbaşı Camii olarak da bilinmekteymiş. Tekke şeyhinin adı Ramazan Efendi olduğu için Ramazan Efendi olarak bilinmekte olup şeyhin türbesi de camii avlusunda bulunmakta. 
Kadınlar kısmından caminin içi görülmediği için güzel çinilerini ve mimarisini göremedim. Görenler içinin şöyle olduğunu yazmışlar;Mermer mihrap ve değerli çinilerle süslü.Döşeme ve tavanı ahşap. Tavan kare desenli ve boyalı.Tavana yakın duvarlarda Allah, Muhammed, Ebubekir, Ömer, Osman, Ali, Hasan, Hüseyin levhaları bulunmakta.

Google map yol tarifi için tık tık

Ramazan Efendi Camii Nasıl Gidilir?
35 Kocamustafapaşa Eminönü
35A Kocamustafapaşa Beyazıt
35C Kocamustafapaşa Taksim
35D Kocamustafapaşa Balat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder