Sureyya Operasi

kadikoy

 Kadıkoy Bahariye Caddesinde bulunan Süreyya Operası son zamanlardaki favori terapi mekanım.

Çocukluğumdan beri sanat sever bir insanım. Kitap okur, sergilere, müzelere,tiyatroya giderim. 8 yaşında tek başına Ayasofya müzesini gezmeye giden, ortaokuldayken tiyatrolara gitmeye başlayan,üniversitedeyken boş zamanlarında tiyatroya giden birisiydim.Kısacası sanatı çok seviyor ve keyif alıyorum. 
Opera ile tanışmam ise bu yıl oldu ve resmen bayıldım. Arada sırada opera dinlerdim ama hayatımda ilk kez canlı olarak bu yıl Süreyya Operasında dinledim. Çok fazla keyif aldım.Tiyatrodan bile daha keyifli. O günden beri imkan buldukça opera,bale,konserler için Süreyya Operası' ndayım. 

Binanın Tarihçesi ;
Bina, Bahariye Caddesi'nin en güzel noktasında 1924 yılında Süreyya İlmen tarafından yaptırıldı.
Binanın örnek olarak gösterilmesi için Avrupa ülkelerinde bulunan ünlü tiyatro-opera binalarını gezen Süreyya İlmen adını verdiği Süreyya Sineması ve Operası'nı, fuayesini Paris'in Şanzelize (Champs Elysee) Tiyatrosu'ndan, iç bölümlerini ise Almanya tiyatrolarından örnek alarak tasarlar ve yaptırır.Ne yazık ki bina sinema salonu olarak kullanılır ta ki yeniden restore edilip günümüzde opera binası olarak kullanılana kadar.

istanbul opera
Duvalarda ve tavanda harika resimler var.
kadikoy
Tavan
istanbul devlet opera ve balesi


Süreyya Operası'na Nasıl gidilir?
Kadıköyde boğadan sağa dönüyor, Bahariye caddesinde dümdüz yukarı çıkıyorsunuz, yolun sol tarafında yer alıyor. 
Google map ile yol haritasına ulaşmak için tıklayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder