Antalya

türkiye
Üniversitedeyken Türkiye gezimiz sırasında onca şehirden sonra Antalya'yı gördüğümde 'işte cennet, bir gün mutlaka burada yaşayacağım'demiştim. 


Dünyanın en güzel şehri burası olmalı dediğim bu şehirde yıllar sonra yaşadım, defalarca tatile de geldim ve bu cennete doydum. Bugün ise cennet diyebileceğim yer Mekke ve Medine olur, Rabbim inşallah oraları görmemi nasip eder, diye duamı da araya sıkıştırıp Antalya meselesine dönelim.

Attalos Yurdu anlamına gelen Antalya, II.Attalos tarafından kurulmuştur. Bergama Kralı II.Aktalos öncü kuvetlerine “Gidin bana Yeryüzünün Cennetini bulun” der.. Öncü kuvvetler kralın bu emriyle yola çıkıp diyar diyar dolaşır ve sonunda Antalya’nın bulunduğu yere gelirler.

Karşılarındaki eşsiz güzelliğe bakarak “Cenneti bulduk” derler.M.Ö.133 yılında Bergama Krallığı’nın sona ermesiyle bir süre bağımsız kalan kent, daha sonra korsanların eline geçmiş. M.Ö. 77′de Komutan Servilius Isauricus tarafından Roma topraklarına katılmıştır. M.Ö.67 de Pompeius’un donanmasına üst olmuştur. M.S. 130′da Hadrianus’un Attaleia’yı ziyaret etmesi şehrin gelişmesini sağlamıştır.

Bizans egemenliği sırasında piskoposluk merkezi olan ismi görülen Attaleia, Türklerin eline geçtikten sonra büyük bir gelişme göstermiştir. Modern şehir antik yerleşmenin üzerine kurulduğundan, Antalya’da antik çağ kalıntılarına çok az rastlanmaktadır. Görülebilen kalıntıların ilki, eski liman olarak nitelenen liman mendireğinin bir kısmı ve limanı çevreleyen surlar.Yat Limanı çevresindeki surlar hala ayakta ve limanı taçlandırmaktadırlar.

Antalya çok büyük bir şehir ilçeler arası yolculuk da zor ve uzun olduğundan tek bir seferde tüm Antalya'yı gezmek mümkün değil. Benim bile halen hiç gitmediğim yerleri var.

Antalya'da Bunları Yapmadan Antalya 'yı gezdim demeyin ;)

*Kaleiçi Tophane Çay Bahçesinde çay içmeden
*Kaleiçi Yat Limanından hareket eden tekne turlarına katılmadan
*Kaleiçi Saat Kulesi ne saat kaç olmuş diye bakmadan ;)
*Karaman Beyi Murat Pasa CamiiKaleiçi İskele Camii , Tekeli Mehmet Paşa CamiiAhi Yusuf Camii lerini ziyaret edip, namaz kılıp, dua etmeden 
*Diğer maddeleri eski seyahatlerimden Antalya yazılarını ekledikten sonra buraya ilave edeceğim.

Hazırladığım videoyu izlemek için tıklayınız:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder