Galata Kulesi

galata kulesi istanbul
İstanbul’un en eski ve en güzel kulelerinden biri olan Galata Kulesi, Bizans İmparatoru Justinianus’ un hükümdarlığı  sırasında 528 yılında inşa edilmiştir.

13. Yüzyılda Cenevizliler tarafından kullanıldı. 1453’ de İstanbul fethedildiğinde Türklerin eline geçti. Kule yerden 61 metre ve deniz seviyesinden 140 metre yüksekliktedir. Çapı 8,95 metre ve duvar kalınlığı da 3.75 metredir.Eskiden çok pahalı olduğunu duyduğum restaurantının işletmesi Beltur’ a geçmiş. Şu an hesaplı olduğunu tahmin ediyorum. Yağmurlu bir günde kuleyi ziyaret ettim yanımda fotoğraf makinesi de yoktu manzara fotoğrafı çekemedim ancak en kısa zamanda restoranında yemek yiyip manzarasının fotoğraflarını da çekmeyi planlıyorum JGalata Kulesine Nasıl GidilirBen Taksime gittiğimde ‘yürüdüm bitti insanlar nasıl saatlerini harcıyor bu semtte çok da kalabalık’ diye düşünüp İstiklal’ den aşağı yürüyerek Eminönü’ ne gitmeyi seven bir insan olarak bazen de Eminönü’ne gittiğimde bu mekan bu yürüyüş bu mekan beni kesmedi biraz da Taksim’ e gideyim diyerek yürümeye başladığımda mutlaka Galata’ nın önünden geçerim. O yürüyüş yolu çok eğlenceli, çok fotoğraflık, çok enterasan, çok zevkli, çok kafa dağıtıcı, çok dinlendiricidir.Toplu Taşıma İle Galata Kulesine Nasıl Gidilir

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder