Şark Dişçisi

tiyatro sark discisi

Bol cümbüşlü, hareketli, kostümleri harika olan, hiç yerinde durmayan oyuncular 3 saat dansedip bağırıp çağırıp şarkı söylemekten yorulmazken benim izlemekten yorulduğum ve itiraf etmeliyim sıkıldığım bir müzikal.

Ben ve kardeşim oyunu beğenmezken çevredeki herkes kendilerini gülmeye formatlamış gibi her söze gülüp, çok eğlendiği için ve bazı insanlardan tekrar geleceğim bu oyuna sözlerini duyduğum için benim bu yorumumu dikkate almasanız da olur.
Oyuncuların performansı harikaydı, çok aşırı emek verilmiş bir oyun. Fakat konusunu ve çok gürültülü, aşırı hareketli olmasını ve bana hiç bir anlam ifade etmeyen ve komik gelmeyen repliklerini beğenmedim.Zevkler ve renkler tartışılmaz diyerek biraz konusundan bahsedeyim. Yine de siz siz olun Şark Dişçisini mutlaka görün.

Oyunda bir ailedeki herkesin aldatmacalı ilişkileri kavgalı, sözde!! komik ve danslı, müzikli, şarkılı şekilde anlatılıyor. Evin kızı şişman ve çirkin bulduğu nişanlısını yakışıklı ve romantik bulduğu ve seviştiği bir gençle aldatıyor, evin dişçi olan beyfendisi karısını tüm müşterileri ve yaşlı bir kocası olan genç bir kadınla aldatıyor, evin hanımı da kocasını oyunun sonunda ortaya çıkan kişi ile aldatıyor. Sonuç da enteresan hep beraber aldatmacalı hayatlarına devam etmeye karar veriyorlar. 

Batının kabul edilmiş aile kavramına Türk insanının da entegre olduğunun kanıtı bu oyun ve salondaki insanların tavrı. Ben oyunları izlerken salonu da izliyorum, oyuna gelmiş insanları da izliyorum , eğlenceli.


Yazan : HAGOP BARONYAN

Çeviren : BOĞOS ÇALGICIOĞLU
Yöneten : ENGİN ALKAN
Dramaturgi : SİNEM ÖZLEK
Koreografi : SELÇUK BORAK
Müzik : SELİM ATAKAN
Sahne Tasarımı : CEM YILMAZER
Işık Tasarımı : CEM YILMAZER
Kostüm Tasarımı : TOMRİS KUZU
Yönetmen Yardımcısı : ZAFER KIRŞAN, A.NİMET ALTAYLAR, BERNA ADIGÜZEL
Süre : 2 PERDE / 3 SAAT

OYUNCULAR
CEMAL AHHAN ŞENER, ÇIĞDEM GÜREL, DESTAN BATMAZ, EMRAH ÖZERTEM, HÜSEYIN TUNCEL, KUBİLAY PENBEKLİOĞLU, MELİSA DEMİRHAN, MURAT ÜZEN, OKAN PATIRER, ÖZGE MİDİLLİ, REYHAN KARASU, SELÇUK BORAK, SELİN TÜRKMEN, SENEM OLUZ, SERKAN BACAK, SEVİL AKI, TUĞRUL ARSEVER, ZAFER KIRŞAN, ZEYNEP CEREN GEDİKALİ

Şark Dişçisi Oyununa Bilet Almak İçin bu linkten takip edebilirsiniz.İBB BİLET

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder