İstanbul Arkeoloji Müzesi


Sanatı severim, tarihi daha da çok severim. Tarihini bilmeyen milletler yok olmaya mahkumdur sözünün doğruluğuna inanıyorum.

Bu topraklarda bizden önce kimler yaşamış, nasıl yaşamış ben şahsen bunları merak ediyorum. Yaşadığımız toprakların geçmişini bilmek aslında her vatandaşın görevi olmalı. Çocukluğumda evimiz  Sultanahmet’ e yakın olduğu için ve ben yaşından olgun bir çocuk ve hep farklı  hep kültürlü bir insan olduğum için benim sık sık geldiğim mekanlardan birisi de Arkeoloji Müzesiydi. Ayasofya müzesinden sonra en çok bu müzeyi severdim.  Yıllar sonra müzeyi ziyaretimde yine çok sevdim. Ayasofya eskiye göre şu an daha kötü durumda fakat Arkeoloji müzesi geliştirilmiş. Zaman nasıl geçti anlamadım. 4 saat hiç durmadan müzeyi gezmiş olmama rağmen tüm eserleri detaylı inceleyemedim.  İki 4 saat daha gidip gezsem ancak doyarım.
istanbul arkeoloji muzesi at lahti



statue of oceanus
Okeanos Heykeli'ni alt kattaki salonlardan birisinde görebilirsiniz. Yunan mitolojisinde nehir tanrısı olan Okeanos'un heykeli Efes'ten müzeye getirilmiş. 


istanbul muzeler

Ağlayan Kadınlar Lahdinden esinlenerek yapılmış olan bina. 

sarcophagus of the crying women

İşte müzedeki en sevdiğim lahit. Ağlayan Kadınlar Lahdi. Bu lahit Osman Hmadi Bey tarafından 1877 yılında Sayda'daki kral mezarlığında İskender Lahdi ile aynı mezar odasında bulunmuş. Roma döneminden önceye ait sütunlu lahitlerden olup, işçiliği ile dünya lahitlerinden en önemlilerinden birisi sayılıyormuş ki bence de harika bir eser. Bulunduğu zaman büyük yankı uyandırmış, fakat bulunmasından önce soyulduğu için içinde ait olduğu kişinin kemiklerinden ve bronz bir tokasından başka bir şey bulunamamış. 

Osman Hamdi Bey Sayda Lahitlerini İstanbul'a getirdiği zaman konacak yer olmadığı için bir müze yapımına girişilir. Arkeoloji müzesinin çekirdek binası Ağlayan Kadınlar Lahdi' nden esinlenerek yapılmış bu yüzden de bu binaya lahitler müzesi denmiştir.

Dünyanın en iyi korunmuş lahitleri arasında olan Ağlayan Kadınlar Lahdinde kralın ölümüne ağlayan kadınların ve cenaze kortejlerinin rölyefleri bulunmakta. Ağlayan bu 18 kadının ölen kişinin haremi olduğu tahmin ediliyor.

archaeological museum artifacts

Müzede Yenikapı kazılarından çıkan eserleri ve Eski Şark Müzesi Eserleri' ni ve Rawenna Mozaikleri ' ni de görebilirsiniz. 

Eserler hakkında ve salon hakkında daha fazla bilgi için İstanbul Arkeoloji Müzesi ni inceleyebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder